| Mediterrán diéta |
|
|
|
| 2011. november 15. kedd, 18:36 |
|
A mediterrán diéta bizonyítottan csökkenti a stroke és a szívinfarktus kialakulásának esélyét
Az amerikai Harvard Egyetem Közegészségtani Intézete végzett felmérést a mediterrán diéta és a stroke, valamint a szívinfarktus vonatkozásában. Az, hogy a mediterrán diéta csökkenti a stroke és a cardiovasculáris események rizikóját evidenciának számít, de kevés nagy esetszámú vizsgálat született ez idáig ennek objektív igazolása céljából. A fenti kijelentést arra alapozzák, hogy a mediterrán népek életmódjának ismeretében a mediterráneum egészségügyi statisztikájának alakulását figyelték meg. Ez azért kiemelkedő fontosságú felmérés, mert az említett összefüggéseket nagy esetszámú vizsgálattal sikerült igazolni.
Nézzük a tényeket!
Szinte hihetetlenek a számadatok, de a szívinfarktus rizikója 23%-kal, a stroke rizikója 13%-kal kevesebb a mediterrán diétán élők csoportjában az átlagpopulációhoz viszonyítva. Az összefüggéseket 20 éven keresztül vizsgálták közel 75 ezer résztvevő bevonásával.
Mik a mediterrán diéta alapvető jellemzői?
Sok tanulmány készült már, melyek a mediterrán diéta alapvető jellemzőit hangsúlyozták, lássuk, mik azok az alapvető jellemzők, melyek igazán egészségessé teszik ezt az étrendet:
Dr. Csuth Ágnes |
| Módosítás dátuma: 2011. november 15. kedd, 18:39 |









